Može li se posao kombinirati s brigom za planet i vođenje tvrtke s svakodnevnom meditacijom? Joy Vasiljev, osnivačica The Organic Company, dokazuje da može. U ekskluzivnom intervjuu za FormAdore, Joy nam je ispričala o ekologiji i snazi jednostavnih, lijepih predmeta.
Joy Vasiljev osnovala je The Organic Company 2007. godine u Danskoj, s ciljem stvaranja lijepih, funkcionalnih kućnih tekstila s poštovanjem prema prirodi i ljudima. Brend je poznat po minimalističkom dizajnu i proizvodima izrađenim od 100% certificiranog organskog pamuka.
Koji je vaš omiljeni proizvod The Organic Company?
Svakodnevne salvete. Iako je to samo mali komad organskog pamuka, čini čuda. Svaki put kada takva salveta zamijeni jednokratne papirnate ručnike ili papirnate salvete, spašava mali komad drveta koji bi trebao ostati u zemlji. Osim toga, volim s njima postaviti stol i otkriti kako mijenjaju aranžman i kakvo mu značenje daju.
Što vam znači slogan It Matters, otisnut na jednoj od torbi The Organic Company?
Vjerujem da je svaki korak, ma koliko mali bio, važan. Kad bi svatko od nas zamijenio jednu lošu naviku (poput korištenja jednokratnih proizvoda), mnogo bismo toga promijenili. Mi – obični ljudi – imamo golemu moć kada kolektivno slijedimo bolji put.
Svaki proizvod The Organic Company mora ispunjavati jedan od tri kriterija: zadovoljiti potrebu, riješiti problem ili podići kategoriju. Kako to funkcionira u praksi?
Vjerujemo da bi se sve tvrtke trebale zapitati ova pitanja prije stvaranja još jednog 'novog' proizvoda – samo da bi lansirale još nešto novo na tržište. Naš planet se guši u smeću, loše izrađenim proizvodima i prolaznim trendovima. Zato smo u The Organic Company postavili visoke standarde za sebe. Želimo se usredotočiti na stvarne, a ne izmišljene potrebe naših kupaca. Stvaramo funkcionalne, svakodnevne, bezvremenske predmete koji će dugo trajati. Ponosni smo što ne uvodimo stalno nove proizvode. Usredotočeni smo na usavršavanje i dizajniranje sporim tempom.
Koja nam mala, svakodnevna promjena može pomoći da živimo svjesnije i osjećamo se bliže prirodi, čak i ako živimo u velikom gradu?
Definitivno odustajanje od jednokratnih proizvoda. Kupujte manje stvari, ali bolje kvalitete. I organske! Bez obzira živite li u gradu ili ne – zapamtite da vaša potrošnja ostavlja trag. Biti blizu prirode je izbor i prioritet. Godina 2025. poziva na ponovno povezivanje – sa sobom, s drugima i s prirodom.
Koji su najčešći primjeri greenwashinga na koje bi potrošači trebali paziti?
Provjerite ima li tvrtka zapravo GOTS certifikat (GOTS, ili Global Organic Textile Standard, vodeći je svjetski standard za certificiranje tekstilnih proizvoda). To možete provjeriti na službenoj web stranici, gdje ćete pronaći otvorenu bazu podataka svih tvrtki koje su dobile certifikat.




Što za vas znači luksuz?
Luksuz su tihi odmori s jutarnjom meditacijom, yin jogom, zdravom organskom hranom, usporavanjem u lijepom i ugodnom okruženju.
Postoji li neki predmet ili mjesto u vašem domu koje vam ima posebno značenje?
Da, to je moje mjesto za meditaciju, koje sam uredila u dnevnoj sobi. Sastoji se od prostirke za meditaciju i dva jastuka iz The Organic Company, izrađenih od organskog pamuka. Ovi predmeti i ovo mjesto simboliziraju nešto važno u mom životu: ravnotežu.
Mnogima je teško zamisliti direktora tvrtke koji redovito meditira – lideri se obično povezuju sa snagom i čvrstinom.
Takva logika je zastarjeli sustav koji stvara više bolesnih nego sretnih ljudi i uništava prirodu. Regenerativni pristup, ili Regenerativno vodstvo, povratak je povezanosti i aktivnoj nadi. Povezanost sa sobom, s drugima (uključujući organizacije) i s prirodom. Aktivna nada, pak, je djelovanje u skladu s onim u što se vjeruje.
Kad biste mogli živjeti potpuno drugačiji život, što biste radili?
Bila bih mala organska poljoprivrednica, uglavnom bih uzgajala bilje za svježe biljne čajeve. Vjerojatno bih i dalje vodila The Organic Company, jer volim ono što radim – a naš planet još uvijek treba popraviti.



